A nyulat a magazin első művészeti vezetője,
Art Paul tervezte meg. Az első vázlatokon a nyuszi
sokkal rajzfilmszerűbb volt, tetőtől talpig megjelent,
öltönyt viselt, vagy házikabátot.
Saját bevallása szerint Paul körülbelül
egy fél órát foglalkozott vele.
Agyafúrt marketing stratégia változtatta át
a nyúl figurát a stílus egy azonnal felismerhető
szimbólumává. 1959-ben már olyan ismert volt,
hogy a New York Reader elküldhetett egy Playboy
levelet úgy, hogy a nyuszifejes logó volt az egyetlen címzés.
A Playboy nyuszi logóján nem dolgoztak nagyon sokat, fél
óra alatt kész született meg!
Mindent végignézve a Playboy rendkívül szerény
körülmények között indult. Az első számot szinte teljes
egészében Hefner írta a chicago-i Hyde Parkban lévő lakása
konyhájában. Miközben a magazint jelképező
lehetséges figurát kereste, egy nyulat képzelt el,
hiszen a nyúlnak humoros, szexuális átvitt jelentése,
vidám, élénk és játékos karaktere van.
A szmoking pedig a kifinomult ízlés érzékeltetése
miatt került rá.
Hef már csak azért is a nyúl figuráját választotta,
hogy jól megkülönböztethetővé tegye a Playboy-t az
Esquire-től és a The New Yorker-től, ahol férfiakat
használtak szimbólumként.
Art Paul, a Playboy első művészeti igazgatója, aki a logót
rajzolta így vallott erről: „Ha tudtam volna, hogy ennyire
fontos szerepe lesz később a kis nyuszinak, valószínű, hogy
számtalanszor újrarajzolom, hogy meggyőződjek, ez így
biztosan jó lesz. Így azonban csak egyetlen rajzot
készítettem, és ez pont az lett, amire szükségünk volt.
Fél órába telt az egész.”
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
Nincs új bejegyzés.